انواع پولیش

پولیش نرم ، پولیش زبر ، پولیش واکس
انواع پولیش

نکته بسیار مهم در پوليش کاري، انتخاب پوليش مناسب ميباشد به طوري که انتخاب نادرست پوليش ميتواند گاه نتايج معکوس و زيانباري به وجود آورد که ترميم آن بسيار دشوار خواهد شد.

براي انتخاب پوليش لازم است که ابتدا انگیزه و دليل استفاده از پوليش را بدانيد:

تقسيم بندي اصلي پوليش ها بر اساس قدرت سايندگي آنها انجام ميگيرد و هرچقدر اين قدرت بالاتر باشد، پوليش زبرتر و خشن‌تر بوده و بلعکس، اگر پوليشي بدون هيچ گونه مواد ساينده به شما معرفي گردد بايد نام آن را واکس بگذاريد چراکه نام پوليش به منظور عمل سايندگي آن ماده قرار داده شده است.

به طورکلي و عمومي پوليش هاي معمولا در دو نوع زبر و نرم عرضه ميگردند که پوليش زبر معمولا با رنگ قرمز يا اخرايي و پوليش نرم با رنگ کرم يا سفيد ساخته ميشوند و همچنين پوليش هاي نرم داراي تنوعي ميباشند که بسته به نوع کاربري، خصوصيات متفاوتي را دارند مانند پوليش‌واکس و...

پس قبل از انتخاب پوليش مناسب، هدف خود را مشخص کنيد. آيا هدف شما فقط رفع يک خراش عميق بر روي بدنه است؟ يا خراش هاي خفيف اطراف بدنه را ميخواهيد رفع کنيد؟ شايد فقط قصد داريد يک پوليشکاري بر روي خودروي خود انجام دهيد تا صرفا جلوه و درخشندگي آن را بيشتر نماييد...

پوليش زبر: اين پوليش داراي خاصيت سايندگي فوق العاده بالا ميباشد به طوري که قدرت سايندگي آن با نرم‌ترين سنباده (1200) مقايسه ميشود (پس پولیش زبر را به شوخی نگیرید). با استفاده از اين پوليش خراش هاي عميق به راحتي از بين ميروند (خراش هايي که هنوز به سطح زير رنگ نرسيده باشند) و البته سطح پوليش شده به دليل زبري بالاي پوليش کاملا مات خواهد شد و نياز است پس از استفاده از اين پوليش، سطح رنگ با يک پوليش نرم تر پرداخت شود. پس توجه داشته باشيد که پوليش زبر به تنهايي قابل استفاده نميباشد و مکمل آن پوليش نرم ميباشد. مصرف بيش از حد پوليش زبر ميتواند باعث از بين بردن يا ناپايدار کردن رنگ اتومبيل شود.

پوليش نرم: اين پوليش نيز داراي خاصيت سايندگي بسيار ظريفي ميباشد به طوري که سطح را کاملا براق و صاف نموده و کليه خطوط و خراش هاي سطحي را از بين مي‌برد، از اين پوليش ميتوان به صورت موضعي و در قسمتي از بدنه خودرو استفاده نمود و يا به صورت کلي و تمام سطح بدنه خودرو را پوليش نمود. همچنين از اين پوليش گاهي جهت تميز کردن لکه هاي محيطي مانند قير، شيره درختان و... که به راحتي از روي بدنه خودرو پاک نميشوند استفاده ميشود.

پوليش واکس: پوليش واکس در حقيقت يک نوع پوليش مخلوط با واکس ميباشد که ميتواند براقي بيشتري را بر روي بدنه خودرو ایجاد کند و خصوصيات پوليش نرم را نيز دارا ميباشد.

واکس: هرچند که واکس در گروه پوليش ها قرار ندارد و جايي در اين مقاله ندارد، اما در مواردي قابل استفاده ميباشد که سطح رنگ خودرو صاف و بدون موج باشد و نيازي به پوليش نداشته باشد، در اين صورت واکس با قرار دادن لايه اي از چربي مخصوص براقي را بيشتر مينمايد اما توجه داشته باشيد که يک واکس خالص به هيچ عنوان خاصيت خش برداري و پرداخت کاري را ندارد و تنها براقی ایجاد شده آن به واسطه به جا ماندن چربی های مخصوص میباشد که البته موقت و مقطعی میباشد.

 

پوليش هاي ديگر: انواع ديگري از پوليش‌ها در بازار وجود دارند که همگي از خانواده پوليش نرم ميباشند، مانند پوليش مايع، اسپري پوليش، تميزکننده و براق‌کننده خودرو و...

بازخوردها
    ارسال نظر