فراخوان رسمی ایرانخودرو در خصوص محافظ رادیاتور بخاری 206 ، 207 و رانا
ایرانخودرو در راستای تعهد خود به ایمنی و آرامش مشتریان، برنامهای داوطلبانه برای ارتقای ایمنی خودروهای خانواده ۲۰۶، ۲۰۷ و رانا را آغاز کرده است.
(و یا بهتر بگوییم ایرانخودرو بعد از 24 سال سوختن مردم بر اثر فشار فضای مجازی مجبور به اعلام فراخوان شد چیزی که ثامن یدک در یکسال گذشته بار ها از این شرکت مطالبه کرده بود !)
در این برنامه، قطعه محافظ سیستم گرمایشی(محافظ رادیاتور بخاری) در این خودروها با نسخهای جدید و مقاومتر جایگزین میشود تا بالاترین سطح حفاظت از سرنشینان در تمامی شرایط عملکردی فراهم شود. این اقدام بخشی از مسیر تازه ایرانخودرو برای بازتعریف مسوولیت اجتماعی و استقرار استانداردهای نوین ایمنی در محصولات فعلی و آینده است.(در واقع این اقدام در مواجهه با جامعه آگاه می باشد)
بررسیهای فنی و میدانی نشان دادهاند که در شرایط خاص به ویژه در برخی خودروهای با عمر و کارکرد بالا یا تعمیرات غیراستاندارد، احتمال آسیب به قطعه محافظ بخاری وجود دارد که میتواند موجب نشت آب گرم در محدوده کنسول خودرو شود. اگرچه بروز این اتفاق بسیار محدود بوده، ایرانخودرو تصمیم گرفته است فارغ از منشا موضوع، بهصورت پیشگیرانه و داوطلبانه، قطعه محافظ را در تمامی خودروهای تولید شده از حدود ۲۴ سال گذشته که شامل بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه میشود، بدون دریافت هیچ هزینهای از مشتریان، تعویض کند.(بگذریم که ایرانخودرو در واقع با قبول اصلاح این مورد از قبول مسئولیت خسارت دیدگان و سوختگان این موضوع در حال فرار است !)
باوجودی که قطعه مورد اشاره از ابتدای تولید خودرو ۲۰۶ و مطابق با طراحی و استاندارد شرکت پژو روی این خودروها نصب میشده، اقدام پیشگیرانه جدید، نشاندهنده رویکرد مدیریت جدید شرکت در توجه به ایمنی محصولات گذشته و ایجاد اطمینان برای تمامی مشتریان، بدون درنظرگرفتن سال تولید خودرو است.
(مسئولیت خودرو تولید با شرکت خودروساز است نه طراح خودرو و 24 سال زمان زیادی است برای قبول یک اشتباه )
قطعه جدید با طراحی بازنگریشده و جنس مقاومتر، بهگونهای ساخته شده که در هر شرایطی دربرابر فشار سیستم گرمایشی مقاومت دارد و از نشت احتمالی جلوگیری میکند.(قطعا همینطور است ولیکن نشت از لوله ها هنوز مورد بحث است و همچنین مقاوت نهایی قطعه )
براین اساس، این برنامه بهصورت مرحلهای و منظم در سراسر کشور اجرا میشود تا مشتریان بتوانند در شرایطی آرام و بدون ازدحام، از خدمات تعویض قطعه موردنظر بهرهمند شوند. (تا در خلال اجرا که معلوم نیست چند سال طول بکشد معلوم نیست چند نفر دیگر دچار سوختگی شود !)
در مرحله نخست، خودروهای تولیدی سالهای ۱۳۸۰تا ۱۳۹۰ در اولویت اجرای طرح قرار دارند و تمامی هزینههای قطعه و اجرت نصب بهطور کامل توسط ایرانخودرو پرداخت میشود. زمانبندی مراحل بعدی، متناسب با ظرفیت شبکه خدمات پساز فروش، از طریق وبسایت رسمی ایرانخودرو و پیامک اطلاعرسانی خواهد شد.
مشتریان محترم میتوانند با مراجعه به وبسایت رسمی ایرانخودرو یا تماس با شماره ۰۹۶۴۴۰، از وضعیت مشمول بودن خودروی خود اطلاع یافته و زمان مراجعه به نمایندگی را دریافت کنند.
در همین راستا، طراحی سیستم بخاری در محصولات جدید ایرانخودرو نیز بازنگری شده است تا از تکرار چنین شرایطی در محصولات جدید جلوگیری شود. این تغییر، بخشی از برنامه تحول کیفی ایرانخودرو است که با هدف افزایش سطح ایمنی و ارتقای استانداردهای ایمنی و رضایت مشتری در حال اجراست.
ایران خودرو همچنان بر اهمیت نگهداری اصولی خودرو، استفاده از قطعات و مواد استاندارد و مراجعه به نمایندگیهای مجاز تاکید میکند.
قطعا رسیدگی مردم به خودرویی که سوار میشوند و استفاده از ضدیخ و تعویض به موقع قطعات مصرفی نقش به سزایی در جلوگیری از خسارت به جان و مال راننده دارد
تیم مدیریتی ایرانخودرو ضمن قدردانی از همراهی مشتریان، بر این باور است که اعتماد در رفتار صادقانه، اقدام مستمر و احترام به مشتری ساخته میشود.
تیم مدیریتی ثامن یدک از همراهی مردم عزیز پاسوخته ایران عزیزمان در اطلاع رسانی و نشر موضوع محافظ بخاری که در نهایت طبق پیش بینی ها منجر به فراخوان عمومی ایرانخودرو شد کمال تشکر و قدردانی را دارد و امیدواریم تمام کسانی که بر اثر این موضوع دچار سوختگی شدند سلامتی کامل خود را به دست آورده باشند !
نکته دردناک دیگر : کاهش درآمد مراکز سوانح سوختگی خواهد بود که 24 سال منفعل زبان بستند و به درآمد ناشی از سوختن مردم بسنده کردند !