از این کارها برای خودروی خود بپرهیزید !!!!!!!

از این کارها برای خودروی خود بپرهیزید !!!!!!!

۱- نگه داشتن پدال ترمز در هنگام عبور از دست انداز‌ها:

2- بالا کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن:

۳-عدم تعویض به موقع روغن گیربکس:

۴- تعویض یکبار در میان فیلتر روغن:

۵-درجا گرم کردن ماشین به مدت طولانی:

۶-پایین آوردن شیشه به جای استفاده کردن از کولر دراتوبان:

7-خلاص نکردن دنده پشت چراغ قرمز و ترافیک:

۸-گرفتن ترمز و کلاچ به صورت همزمان برای نگه داشتن خودرو:

۹- با سرعت پایین در لاین سرعت حرکت کردن و بالعکس:

۱۰-ریختن آب لوله کشی داخل رادیاتور:

۱۱- ریختن آب لوله کشی داخل منبع شیشه شور:

۱۲-سنگین کردن بیش از حد خودرو:

۱۳-نصب باربند در مواقعی که به آن نیاز نداریم:

۱۴-نشاندن کودک روی پای سرنشین جلوی خودروی ایربگ دار:

۱۵-استفاده از بنزین معمولی در خودروهای دارای مبدل کاتالیستی:

۱۶-دقت نکردن به سطح کیفی روغن موتور و تطبیق آن با سطح کیفی روغن توصیه شده توسط کارخانه:

۱۷-استفاده از نور بالا در مه:

۱۸-خاموش نکردن خودرو پس از طی مسافت طولانی: این کار برای ماشین‌های گازوییلی است نه بنزینی بیشتر دیده شده رانندگان صبر می‌کندد تا فن خودرو خاموش شود سپس موتور را خاموش می‌کنند این کار ضرر جدی به موتور وارد می‌کند کارکردن بیش از حد باعث گرم شدن بیش از حد منبع اگزوز می‌شود و این گرما به موتور منتقل می‌شد که به نوبه خود برای موتور ضرر دارد. اگر خودرو بیش از اندازه گرم باشد زمانی که اتومبیل را خاموش کنیم سیستم فن اتوماتیک روشن می‌ماند و نیازی به روشن گذاشتن ماشین نیست

۱۹-تکیه پا به کلاچ: بسیار دیده شده رانندگانی که وقتی حتی با دنده پنج در اتوبان حرکت می‌کنند پای خود را روی کلاچ تکیه می‌دهند و کلاچ کورس کامل خلاصی را طی می‌کند و این کار باعث فشار آمدن به گیربکس می‌شود.

۲۰-جلو آوردن بیش از حد صندلی: خیلی از افراد (البته بیشتر خانم‌ها) فکر می‌کنند هرچه صندلی جلو‌تر باشد تسلط راننده بیشتر می‌شود و به اصطلاح دست فرمون خوب می‌شود. خیر اینطور نیست صندلی باید طوری باشد که راننده کاملا راحت باشد

۲۱-گاز دادن قبل از خاموش کردن خودرو: این کار قبلا در خودرو‌های کاربراتوری برای بهتر روشن شدن خودرو انجام می‌شد. ولی در خودرو‌های انژکتوری این کار مضر است زیرا زمانی که شما گاز می‌دهید وسپس سویچ را می‌بندید مقداری بنزین نسوخته باقی می‌ماند که خود باعث خرابی سوزن انژکتور و بد کار کردن خودرو در هنگام استارت زدن می‌شود.

۲۲-گاز دادن قبل از روشن کردن خودروی انژکتوری: این کار قبلا در خودرو‌های کاربراتوری برای بهتر روشن شدن خودرو انجام می‌شد. ولی در خودرو‌های انژکتوری این کار بی‌فایده است.

۲3-خاموش شدن خودرو به دلیل نداشتن سوخت: این کار در بعضی اوقات باعث سوختن پمپ بنزین می‌شود و اصولا نباید گذاشت چراغ بنزین روشن شود زیرا رسوبات و ناخالصی‌های ته باک وارد مسیر سوخت می‌شود و باعث اختلال در کار پمپ بنزین؛ فیل‌تر بنزین و نهایتا انژکتور می‌شود

بازخوردها
    ارسال نظر